EspOir

کافی است تنها یک سحر بیدار بمانید

EspOir

کافی است تنها یک سحر بیدار بمانید

واسطه ی فیض

<برای مخاطب خاص نوشته شده>


ازون زمانی که یادگرفتیم واسطه ی فیض چیه، موضوع برام روشن بود. دیگه هرخیری که توی دنیا می دیدم می دونستم که به واسطه ی حضور ایشونه که به من هم داره می رسه... چند شب پیش ها شکوفه توییت کرده بود که نمی فهمه که این که برای امامه که بارون روی سر ما می ریزه یعنی چی ... اتفاقا امروز داشتم یکی از کتاب* هایی که خودش بهم داده رو می خوندم، توش با چند تا حدیث رو به رو شدم که دقیقا درباره ی همین موردِ بارشِ بارون حرف می زنه.


عن ابی جعفر قال: " قال رسول الله لامیر المومنین: اکتب ما املی علیک، قال یا نبی الله اتخاف علی النسیان؟ فقال: لست اخاف علیک النسیان، و قد دعوت الله لک ان یحفظک و لا ینسیک، ولکن اکتب لشراکائک، قال: قلت: و من شرکائی یا نبی الله؟ قال الائمة من ولدک، بهم تسقی امتی الغیث، و بهم یستجاب دعاوهم، و بهم یصرف الله عنهم البلاء، و بهم تنزل الرحمة من السماء و هذا اولهم و اوما بیده الی الحسن و ثم اوما بیده الی الحسین، ثم قال: الائمة من ولده"


صدوق، محمدبن علی، کمال الدین و تمام النعمة، ج اول، ص 392


امام باقر می گویند که رسول خدا به علی فرمود: آنچه برتو املا می کنم بنویس. گفت: ای پیامبر خدا آیا می ترسی فراموش کنم؟ فرمود: برتو از فراموشی نمی ترسم که از خدا خواسته ام تو را حفظ کرده و از نسیان نگاه دارد، ولی برای شریکانت بنوس. گویند: گفتم ای پیامبر خدا، شریکان من چه کسانی هستند؟ فرمود: ائمه فرزندان تو که به واسطه ی آن ها امتم از باران سیراب می شوند و دعایشان مستجاب می شود و به خاطر آن ها خداوند بلا را برگرداند و رحمت از آسمان فروبارد و با دست به امام حسن اشاره فرمودند و گفتند: این اولین آن ها است سپس به امام حسین اشاره فرمودند و گفتند: ائمه فرزندان اویند.


--------------------

صادق جعفربن محمد، عن ابیه محمد بن علی، عن ابیه علی بن الحسین قال: نحن ائمة المسلمین و حجج الله علی العالمین و سادة المومنین و قادة الغر المحجلین و موالی المومنین و نحن امان لاهل الارض کما ان النجوم امان لاهل السماء، و نحن الذین بنا یمسک الله السماء ان تقع علی الارض الا باذنه و بنا یمسک الارض ان تمید باهلها و بنا ینزل الغیث و ینشر الرحمة و یخرج برکات الارض و لو لا ما فی الارض منا لساخت باهلها


همان کتاب، همان جلد، یک صفحه بعد


امام صادق از امام باقر و او از امام سجاد چنین روایت کند که فرمود: ما ائمه ی مسلمانان و حجت های خداوند بر جهانیان و سرور مومنان و رهبر سپید جبینان و مولای اهل ایمانیم. ماامان  اهل زمینیم، همچنان که ستارگان امان اهل آسمانند. ما کسانی هستیم که خداوند به واسطه ی ما آسمان را نگه داشته است که بر زمین نیفتد مگر به اذن او و به خاطر ما زمین را نگه داشته است که اهلش را نلرزاند و به سبب ما باران را فرو فرستد و رحمت را منتشر کند و برکات زمین را خارج سازد و اگر مبود که ما بر روی زمینیم، زمین اهلش را فرو می برد.


--------------------

می دونم  که این "ینزل الغیث" ها رو می شه هزاران جور تفسیر کرد و هزاران نوع از غیث رو که خدا روی سر ما فرود میاره و بارون نیست رو می شه اسم برد .. ولی خب این که این احادیث معانی دور دارن دلیل نمی شه که معنی نزدیکشون جواب نده

و دیگه اینکه آدم حتی اگه فقط و فقط به خودش و گناهاش و خطاهاش فکر بکنه، می بینه که به زمین و آسمون حق می ده که سرش خراب شن و می فهمه که آسمون حتما واسه کس دیگه ای می باره و زمین به هوای کس دیگه ای پابرجاست...




* امامت حضرت مهدی (عج) گروه پژوهش موسسه فرهنگی موعود

نظرات 1 + ارسال نظر
شوکو پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 23:40

ممنون کلی تا :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد